3 Mayıs 2011 Salı

Areumdabda!

Her güne en az bir film -ya da birkaç bölüm drama- kampanyam gereğince geçen gece Kim KiDuk imzalı "Beautiful" filmini izledim. Yine psikolojik olarak derin etki yaratan bir filme imza atan KiDuk'la oturup sohbet etmek istiyorum. Hangi insan, ne düşünceyle böyle bir senaryo yazabilir çok merak ediyorum. Film için psikolojik-gerilim türünde demek yanlış olmaz. Son dönemde aşırı saplantılı hikayeler yazmama rağmen KiDuk'un önünde saygıyla eğiliyorum, bu anlamda. Her filmini izlediğimde daha da ötesi olamaz dediğim halde bir sonraki filminde bir kez daha dehşete kapılıyorum. 
Evet, doğru tanım bu; filmi izleyip dehşete kapıldım. Hatta dehşetimi atlatamadığımdan Hoejangdan yardım istedim, ki kendisinin bile ağzı açık kaldı.
Büyük yönetmen, büyük senarist ve iyi de bir oyuncu aslında KiDuk. Ama bakış açısı farklı olaylara. Anlatmak istediğini direk anlattığı için mi, sempatikleştirmediği için mi yoksa anlatmak istedikleri bazılarımızı (mesela beni) aştığı için mi bilmiyorum, geriliyorum filmlerini izlerken. Hoş bir an yakalamak adına bütün film boyu bekleyip gözlerim kocaman açılmış olarak filmin bitiş jeneriğini dinliyorum.
Hikaye ilginç, izleyince bende (izleyenler bilir) "Perfume: The Story of a Murderer" etkisi yarattı, ya da  onu hatırlattı. Hem biraz fantastik hem de oldukça gerilimli. 
Ana karakter bir kadın, film boyunca olağanüstü güzel olduğunu düşünmeniz sağlanılan bir kadın. Yani Cha SooYeon zaten güzel bir kadın ama daha da güzel olduğunu hayal ediyorsunuz ya da güzelliğinin doğaüstü bir çekiciliğe sahip olduğunu. Filmin tanıtımında yer alan "kadınların kıskançlık dolu bakışlarına maruz kalmak ve istenmediği halde erkeklerin ilgisini çekmek" tanımı film için yetersiz aslında. Bence filmde güzel bir kadının yaşadıklarından ziyade erkelerin güzel bir kadına bakış açısı anlatılıyor. 
Ve bu kadar kadın erkek muhabbeti yaptıktan sonra açıkça belirtmeliyim ki filmde hiç kadın-erkek ilişkisine değinilmiyor. Bambaşka bir açıdan kadın ve erkek karakterler kullanılarak insan olmak ya da erkek olmak anlatılıyor.
İzlemeyenler ve filmlerden etkilenenler için uyarım erkeklere olan bakış açınız değişebilir. 

Hiç yorum yok: